2 september
Winnaar EU Business News Awards 2025!
Tot onze grote verrassing zijn we genomineerd door EU Business News tot Meest Creatieve Bureau van de Benelux. En ja: we wonnen ook nog.

3 minuten om te lezen
Complexe kennis simpel brengen? Dat is best een uitdaging. Communiceren over wetenschappelijke en onderwijstechnische concepten vraagt om een helicopterview. Geef je publiek eerst de grote lijnen, voordat je je überhaupt waagt aan details. Zo kun je effectief communiceren en inspireren.
Verdwaald in details
De kunst ligt in de essentie. Zo ook in de wetenschap volgens Joseph McCormack's 'Brief'. Vaak raken we verdwaald in de details, terwijl het de aandacht van het publiek grijpt wanneer we ons richten op de kern van onze boodschap. Om complexe ideeën tot hun essentie te distilleren, zijn hier enkele tips:
We onthouden beelden beter
Wist je dat 65% van de mensen visuele leerlingen zijn? En we houden maar liefst 80% onthouden van wat we zien? (Bron: Alan Alda, If I understood you, would I have this look on my face?) Visuele hulpmiddelen zijn essentieel om je publiek te laten begrijpen én onthouden. Hier zijn enkele manieren om visuele elementen te integreren:
Begrens jezelf
Niets is vervelender voor een publiek dan een presentatie die uitloopt. Dit is vaak het gevolg van een spreker die geen heldere structuur heeft en zich verliest in de details. Wij geloven dat structuur vrij maakt én zorgt voor de beste kennisoverdracht. Hier zijn enkele tips voor het structureren van je presentatie:
Door deze praktische tips in de praktijk te brengen, is jouw volgende presentatie op weg naar onvergetelijk en toegankelijk.
2 september
Tot onze grote verrassing zijn we genomineerd door EU Business News tot Meest Creatieve Bureau van de Benelux. En ja: we wonnen ook nog.
1 Augustus
Met trots presenteren we het nieuwste nummer in onze reeks over Inclusive Prosperity – een magazine dat van start tot finish door ons team is ontwikkeld. Van inhoudelijke brainstorm tot eindredactie, van design tot social content. En dit keer was het extra bijzonder: het is namelijk ons eerste hybride magazine. Zowel gedrukt en verspreid door Europa, als online uitgebracht in een toegankelijke, duurzame vorm.