Creative Desk transformeert wetenschap en onderwijs in toegankelijke verhalen voor het grote publiek met de beleving en zeggingskracht van audiovisueel design. We make it happen!
Leef in. Leef uit. Beleef!
Leef in
Verwoorden
Bij elke communicatievraag stappen we in de schoenen van de ander. Met frisse ogen kijken we naar hun wereld en bijpassende ideeën die kloppen.
Leef uit
Verbeelden
Met de inhoud als basis leven we ons creatief uit. Vanuit plezier, motivatie en scheppingskracht maken we verbinding met de kern: altijd visueel en interactief.
Beleef!
Vertellen
Er is 1 ervaring, maar er zijn 1001 manieren om die uit te drukken. Ons doel: een unieke zichtbare beleving neerzetten die alles en iedereen verbindt.
Een concept is een waardevast verhaal
dat alle visuele elementen verbindt in eenheid.
Creatie is mensenwerk. Het perfecte samenspel vind je niet uit op papier, maar in de praktijk van alledag.
Een 3D-team van denkers, doeners en dromers. Vakoverstijgend brengen we werelden bij elkaar.
Erasmus in Focus is de baanbrekende campagne geïnitieerd door de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het doel? Wetenschap naar het grote publiek brengen én waardevolle samenwerkingspartners aantrekken. Dit project was ons op het lijf geschreven. In co-creatie met ERS hebben we de nieuwe visuele identiteit en de strategie ontworpen, met als doel de wetenschapscommunicatie op vernieuwende wijze vorm te geven.
Als strategisch partner hebben we niet alleen de huisstijl ontwikkeld, maar ook schouder aan schouder gewerkt met de universiteit om de inhoud en thema's van de campagne te definiëren. Onze expertise stelt ons in staat om het wetenschappelijke verhaal te vertalen naar een breed publiek, gebruikmakend van een mix van geanimeerde collages, authentieke beelden en interactieve content. Elk onderdeel van de campagne is zorgvuldig ontworpen om zowel engagement te stimuleren als educatieve waarde te bieden.
Wij hebben 5 onderzoeksthema's visueel onderscheidend gemaakt met unieke kleurenschema's die meer betrokkenheid stimuleren bij het publiek. Onze focus ligt op het genereren van betekenisvolle dialogen, niet enkel op digitale interacties. We evalueren succes aan de hand van hoe effectief onze content wetenschappers en potentiële partners met elkaar in contact brengt, en stimuleren actieve samenwerkingen door onze inhoud.
We blijven de grenzen van wetenschapscommunicatie verleggen door te innoveren in hoe we complexe informatie toegankelijk maken. Hierbij kijken we zowel naar de online als offline communicatie. Het geplande magazine is een uitbreiding om de verhalen en thema's verder uit te diepen en een blijvende impact te creëren.
De inhoud vormt altijd ons vertrekpunt. En dat doen we samen, want in co-creatie gaat het bruisen! Zo weten we zeker dat we de juiste beleving neerzetten. Deel je ideeën met ons!