Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU)

HKU is met 4400 studenten niet alleen de grootste hogeschool voor de kunsten in Nederland, maar ook een van de grootste op kunst en cultuur gerichte opleidingsinstituten in Europa. In 2019 ontwikkelde ze een nieuwe bachelor Crossover Creativity, die in de markt moest worden gezet.

Social media Promotiecampagne Open Dagen

Design

Social Media

Design

Door voort te bouwen op de huisstijl van HKU hebben we een strak, speels en creatief design kunnen ontwerpen voor hun visuele uitingen, online en offline. Een goed design is belangrijk voor je online waardering en om de studenten te overtuigen om naar de open dagen en meet-ups te komen. Dat zijn de momenten waarop je de studenten echt over de streep haalt.

Social media campagne

Een Instagram-campagne is essentieel om studenten te werven. Daarbij zoek je naar de balans tussen casual en professioneel. Door fotografie en de ontworpen posts en stories af te wisselen vind je deze balans. Naast de frequentie van posten gaat het ook om de tijden dat je post. Onze designers en social media expert hebben dat nauw afgestemd met elkaar.

Helderheid

Ook hebben we helderheid en consistentie ingebracht door de thema's waar de studenten aan kunnen werken in de bachelor Crossover Creativity verschillende kleuren te geven. Door projecten uit het veld en door studenten als showcase te gebruiken, krijgen toekomstige studenten een veel beter idee van hoe theorie zich in de praktijk vertaalt.