HKU is met 4400 studenten niet alleen de grootste hogeschool voor de kunsten in Nederland, maar ook een van de grootste op kunst en cultuur gerichte opleidingsinstituten in Europa. In 2019 ontwikkelde ze een nieuwe bachelor genaamd Crossover Creativity, die in de markt moest worden gezet.
Social media Promotiecampagne Open Dagen
Door voort te bouwen op de huisstijl van HKU hebben we een strak, speels en creatief design kunnen ontwerpen. Zowel online als offline. Een goed design is belangrijk voor je online waardering en om de studenten te overtuigen om naar de open dagen en meet-ups te komen. Dat zijn de momenten waarop je de studenten echt over de streep haalt.
Een Instagramcampagne is onmisbaar om studenten te werven. Daarbij zoek je naar de balans tussen casual en professioneel. Door fotografie, ontworpen posts en stories af te wisselen vind je deze balans. Naast de frequentie van posten gaat het ook om de tijden dat je post. Onze designers en socialmediaexpert hebben dat nauw afgestemd met elkaar.
Ook hebben we helderheid en consistentie toegebracht door de opleidingsthema's verschillende kleuren te geven. Door projecten uit het veld en studenten als showcase te gebruiken, krijgen toekomstige studenten een beter idee van hoe de theorie zich in de praktijk vertaalt.
Wij vertrekken altijd vanuit de inhoud. Co-creatie is key. Zo weten we zeker dat we de juiste beleving neerzetten. Let's talk about details.